Baze de date - Access
calendar_month 01 Mar 2010, 00:00
Tables – tabele – va contine tabelele bazei de date (baza de date fizica) precum si formatele generale cu care se afiseaza datele din tabel si organizarea datelor în tabele (modelul conceptual). Queries – interogarile sau vederile din baza de date (reprezinta modelul extern al bazei de date). Forms – formulare – folosite pentru introducerea datelor intrun mod interactiv si corect. Reports – rapoarte – folosite pentru a tipari sau vizualiza tabele in formate Clare, sintetizate.

Pages – pagini – folosite pentru a crea pagini web pe care gestioneaza datele. Macros – macrouri – una dintre metodele prin care se pot scrie programe care sa gestioneze datele o metoda diferite de programarea procedurala. Modules – module – a doua metoda de programare care gestioneaza datele realizata prin proceduri si functii scrise in Access Basic (o metoda de programare procedurala). Aplicatiile Access pot gestiona una sau mai multe baze de date iar metoda de programare este bazata pe evenimente (eng. event-driven) adica procedurile sau functiile create pot fi activate si ca urmare a unui eveniment (clic de mouse apasare de tasta, iesire din zona etc.)

1.2. Crearea unei noi baze de date Pas 1. Se lanseaza aplicatia MS Access prin . Spre deosebire de alte aplicatii din suita MS Office nu se prezinta automat o baza de date noua ci trebuie ca utilizatorul sa creeze baza de date. Pentru a crea o baza de date noua se selecteaza din task pain-ul New File din partea dreapta a ferestrei aplicatiei.
Sau eventual daca se doreste folosirea unei baze de date deja existente se selecteaza una dintre optiunile Open file din task pain-ul New File.
Pas 2. Se indica locul în care se va memora noua baza de date precum (implicit My Documents) si numele (implicit db1.mdb) pe care îl va avea noua baza de date. Se recomanda ca sa înlocuiti numele implicit cu unul mai sugestiv. Obs. Se recomanda ca sa nu folositi spatii în numele bazei de date deoarece prin aceasta s-ar putea sa aveti probleme daca doriti sa exportati datele.
Pas 3. Apasând butonul Open se va afisa o fereastra care prezinta în partea stânga o lista cu cele 7 tipuri de obiecte Access cu ajutorul careia în continuare vom crea tabelele din baza de date. Exercitiu: creati o noua baza de date cu numele Notare în directorul My Documents. Aceasta baza de date o vom folosi în continuare.