Metodica predarii activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii
calendar_month 21 Mai 2013, 00:00
Obiectivele procesului de invatamant reprezinta orientarile valorice ale activitatilor organizate in acest cadru, la nivel general, specific, concret. In termenii unui concept pedagogic fundamental, obiectivele constituie finalitatile microstructurale ale educatiei/ instruirii, valabile in zona procesului de invatamant.

Structura obiectivelor vizeaza elementele componente care delimiteaza orientarile valorice asumate la nivelul procesului de invatamant, din punctul de vedere al spatiului si al timpului pedagogic. Din aceasta perspectiva, obiectivele instruirii intervin la nivelul unui model conceptual care ordoneaza raporturile ierarhice dintre planul temporal: lung - mediu - scurt; planul spatial general - specific / intermediar - concret.

Taxonomia obiectivelor procesului de invatamant reprezinta o clasificare realizata pe criterii riguroase si specifice domeniului stiintelor educatiei (taxonomia sau taxinomia - stiinta clasificarilor; in limba greaca, taxis - ordine; nomos - lege).

In literatura de specialitate sunt prezentate numeroase taxonomii ale sunt valorificate obiectivelor (vezi De Landsheere, Viviane; De Landsheere, Gilbert, Definirea obiectivelor educatiei, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1979).