Mix de marketing
calendar_month 25 Feb 2010, 00:00
Concept esential al teoriei moderne a marketingului, mixul de marketing reprezinta "ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile pe care firma le combina cu scopul de a produce pe piata tinta reactia dorita”, asa cum afirma parintele marketingiului Philip Kotler.
Mixul de reuneste proprietatile caracteristice ale organizatiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenta cererea pentru produsul sau in general, vânzarile in mod special, si anume: produsul insusi, nivelul pretului, activitatea promotionala si distributia sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de catre organizatie, cunoscut si sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing si de a influenta piata in vederea asigurarii eficientei maxime.
Mixul de marketing se refera la o anumita structura de eforturi de marketing, la combinarea, proiectarea si integrarea in diverse proportii intr-un program de marketing a variabilelor controlabile in scopul dobândirii eficacitatii necesare realizarii obiectivelor organizatiei intr-o perioada determinata.
Noutati




