Realitatea virtuala si uriasul sau potential financiar. Ce companii se pregatesc sa concureze Facebook
3/38893
calendar_month 25 Nov 2021, 00:00
Dupa ce Facebook a provocat o frenezie schimbandu-si numele companiei-mama in Meta, in incercarea de a urmari oportunitati in “metaves”, zeci de companii isi anunta propriile planuri de realitate virtuala (VR).

Metaversul este un termen creat in romanul stiintifico-fantastic din 1992 “Snow Crash” pentru a combina prefixul ”meta” (insemnand ca arata sau sugereaza o constientizare explicita a sinelui) si cuvantul ”univers”, pentru a descrie un univers virtual care este accesat de tehnologia VR.

Lumea virtuala ar putea schimba modul in care lucram, facem afaceri, cumparam si interactionam in retea, toate acestea oferind marcilor o oportunitate masiva, scrie Euronews.

Gigantul chinez care ar putea concura Facebook

Se pare ca gigantul chinez al retelelor sociale si al jocurilor Tencent intra in metavers, iar expertii spun ca lumea virtuala ar putea fi o lupta intre Meta (Facebook) si Tencent.

The South China Morning Post a anuntat anul acesta ca organizatia chineza a inregistrat multe marci comerciale legate de metavers pentru site-ul sau social QQ. Dar compania nu a anuntat oficial niciun plan de a se imbarca in metavers.

Tencent are parteneriate strategice, cum ar fi cu Epic Games si platforma de jocuri Roblox. In plus, imperiul lui Tencent se intinde pe birouri virtuale si plati mobile, astfel incat ar avea o audienta masiva in mai multe industrii.

Dar represiunea actuala a Chinei asupra industriei Internet ar putea insemna ca metaversul are un viitor incert. Tencent a spus totusi ca Beijingul “nu este in mod fundamental contrar fata de dezvoltarea metaversului”, atata timp cat experienta utilizatorului este “oferita in cadrul de reglementare”.

Milioane de experiente in 3D

Platforma de jocuri video Roblox Corporation a devenit publica doar anul acesta, dar in noiembrie a anuntat planuri pentru un metavers care este construit in jurul jucatorilor sai.

Compania spune ca doreste sa creeze un spatiu virtual in care oamenii sa se poata “aduna in milioane de experiente 3D pentru a invata, a lucra, a se juca, a crea si a socializa”.

De asemenea, marcile profita de sansa de a intra in metavers si de a beneficia de un potential publicitar masiv. Gigantul de imbracaminte sport Nike face echipa cu Roblox pentru a crea o lume virtuala numita Nikeland.

Acesta va permite utilizatorilor sa-si imbrace avatarurile in haine si pantofi sport Nike si va include arene, terenuri si cladiri Nike care vor permite jucatorului sa concureze in jocuri. Deocamdata, platforma va fi folosita gratuit.

Imbracamintea nu este singura marfa care isi poate gasi locul in metavers.

Citeste articolul in continuare pe RisCo.ro