studentie.ro  » info-studentie » interviuri » INTERVIU ACORDAT DE MARIOARA CHIRITOIU, STUDENTA LA ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE, FACULTATEA DE COMERT

INTERVIU ACORDAT DE MARIOARA CHIRITOIU, STUDENTA LA ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE, FACULTATEA DE COMERT

Publicat: 22 Feb 2008 | Vizualizari: 5641

Marioara Chiritoiu are 22 de ani si s-a nascut in Iasi. A absolvit Colegiul National "Vasile Alecsandri", Galati, iar acum este studenta a Facultatii de Comert din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. In 2007 a fost bursier ERASMUS la University of Groningen, Olanda.

1. De ce ai ales sa urmezi cursurile Facultatii de Comert?

Ma consider o persoana pasionata de stiintele exacte, insa in acelasi timp, imi plac activitatile creative, care solicita intelectul din perspectiva unei gandiri inovatoare. Din punctul meu de vedere, Facultatea de Comert ofera combinatia optima de cursuri din domeniul real (matematica, statistica, econometrie, contabilitate, etc) si din cel uman, inclinat spre latura creativa (limba straina, comunicare in afaceri, design si estetica marfurilor, etc). Totodata, varietatea cursurilor imi confera oportunitatea de a alege: la terminarea facultatii pot lucra intr-o firma de audit al calitatii, dar si intr-o institutie bancara sau intr-o companie axata pe intermedieri de tranzactii de valori mobiliare.

2. Care au fost cursurile care ti-au placut cel mai mult?

Sunt de parere ca am invatat lucruri interesante din fiecare curs, insa mi-au placut in mod deosebit Microeconomia, Macroeconomia, Statistica, Econometria si Marfurile Alimentare.

3. Daca ai putea alege din nou, ai urma cursurile aceleiasi facultati?

Cu siguranta as alege aceeasi facultate.

4. Povesteste-mi despre experienta ta ca bursier Erasmus. Cat de mare este diferenta dintre sistemul universitar romanesc si cel olandez?

Diferenta principala dintre sistemul universitar olandez si cel romanesc consta in modul de predare al profesorilor si, implicit, in metoda de invatare a studentilor. Daca in Romania sunt suficiente cursurile si eventual citirea suportului de curs de maxim 300 de pagini, in Olanda accentul cade pe invatarea pe cont propriu pe baza unui manual de 600-1000 de pagini. De asemenea, anul universitar olandez este structurat pe module, varianta care a fost experimentata si la noi, insa cu mai putin succes.





5. Ce cursuri ai urmat la Universitatea din Groningen?

International Commercial Contracts, International Marketing, Environmental Economics, Finance, International Business Negotiations, Labour Economics (Contracte Comerciale Internationale, Marketing International, Economia Mediului, Finante, Negocieri internationale in Afaceri, Economia muncii).

6. Ai urmat cursuri similare si in Romania? Care sunt diferentele dintre stilurile de predare ale profesorilor?

Atunci cand am ales sa studiez un semestru la University of Groningen mi-am propus sa aleg materii pe care in tara nu as fi avut ocazia sa le studiez. Cu toate acestea, pot spune ca unele notiuni din cursul de `Negocieri internationale in Afaceri` din Olanda s-au regasit in cursul de `Comunicare in Afaceri` de la ASE.

In ceea ce priveste stilul de predare, daca in Romania a merge la curs inseamna, in majoritatea cazurilor, notarea cuvant cu cuvant a prelegerii profesorului, in Olanda cursul consta in explicarea concisa a 2-3 capitole (utilizand Powerpoint) si evidentierea principalelor notiuni problematice. Mai mult, fiecare material este postat pe internet dupa cursul propriu-zis, astfel incat studentii nu iau notite. Cu toate acestea, studentii sunt oarecum obligati sa citeasca capitolele inainte de fiecare curs, astfel incat sa poata intelege explicatiile profesorului. Totusi, ma bucura faptul ca, incetul cu incetul, multi profesori din ASE recurg la metode moderne si interactive de predare (Powerpoint, videoproiector), cat si la postarea cursurilor pe internet.

7. Cum se face examinarea? Ce se intampla cand nu promovezi un examen?

Modalitatea de examinare se asemana mult cu cea din Romania, mai putin sistemul de acordare al notelor. Daca in Romania nota 10 este foarte des intalnita, in Olanda studentul primeste 10 doar daca descopera o noua lege in economie! La anumite materii exista proiecte, studii de caz, teste partiale pe parcursul modulului si examen final, in timp ce la altele este suficient examenul final.

Atunci cand un student nu promoveaza un examen, acesta il poate sustine din nou in cadrul modulelor urmatoare. Cred ca este important sa mentionez ca examenele se sustin intr-o sala cu aproximativ 800 de locuri si in acelasi timp pot fi 3-4 examene. Mai mult, toate examenele, indiferent de gradul de dificultate, dureaza trei ore, ramanand la alegerea studentului timpul pe care acesta il petrece efectiv in sala.

8. Ce ti-a placut la Universitatea din Groningen? Exista lucruri care te-au dezamagit? Care sunt acestea?

In primul rand, am apreciat foarte mult posibilitatea de a apela la consiliere din partea profesorilor. In cazul in care studentul nu intelege ceva, acesta poate fixa, dupa ore, o intalnire cu profesorul in cabinetul acestuia. Mai mult, relatia profesor-student pare a fi una de egalitate, studentul putand fi invitat sa bea o cafea (foarte populara in pauzele dintre cursuri) de catre profesor.

Pe de alta parte, pot spune ca m-a dezamagit intr-o anumita masura lipsa de motivatie a unor studenti de a contribui la proiectele de grup. Din cate am inteles, studentii olandezi primesc in mod automat bursa atunci cand intra la facultate, bursa care nu depinde de notele din examene. Mai mult, notele mari nu aduc respectul profesorilor sau al colegilor: un student cu rezultate exceptionale pe plan sportiv poate fi considerat mult mai pretios decat un student cu note mari.

9. Ce faceai in timpul liber? Cum te distrai?

Intrucat am locuit timp de sase luni intr-un camin international cu alti 119 studenti din toate colturile lumii, am pus foarte mult accentul pe socializare. Astfel, aproape in fiecare weekend organizam o noua activitate: picnic la lacul din sudul Groningen-ului, meci de baschet, cina internationala, iesire la pizza, plimbare prin centrul orasului, etc. De asemenea, am fost in excursii organizate de ESN (Erasmus Student Network, ONG care se ocupa cu integrarea studentilor internationali in comunitatea olandeza) in Amsterdam, Haga, Rotterdam, Almere, Lelystad, Europoort, etc. Nu in ultimul rand, am ajuns in orasul Bremen (Germania) pe care imi propusesem sa-l vizitez de ceva timp.

#romaniansaresmart


10. In ce masura consideri ca te-a schimbat experienta de a studia in strainatate si ce sfaturi le-ai da celor care doresc sa urmeze acest drum?

Din punctul meu de vedere, experienta Erasmus reprezinta o ocazie ce se iveste o singura data in viata. Am plecat cu gandul ca voi invata lucruri interesante, voi cunoaste o noua cultura si numerosi oameni din toata lumea. M-am intors si mi-am dat seama ca, pe langa prieteni noi si locuri de vis, am invatat lucruri despre mine.

Pentru cei care isi doresc sa studieze in strainatate, le doresc sa aiba multa ambitie (sa aplice la program), curaj (sa plece in lume pe cont propriu, `doar` cu o valiza si un vis) si vointa (sa reziste in timpul sesiunii in timp ce acasa, in Romania, familia si prietenii sarbatoresc Pastele sau Craciunul). Nimic nu este imposibil, si va sugerez sa tineti in minte urmatorul citat (Les Brown: `Shoot for the moon, even if you miss you`ll land among the stars!`)

Ioana Tudorache - editor www.studentie.ro

 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 

Jobs

Firma: Confidential
Nivel cariera: 5 - 10 ani
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2022-12-02 00:00:00 - 2022-12-04 00:00:00