5 motive pentru care nu trebuie sa fii perfect la noul tau job!

Publicat: 18 Mar 2015 | Vizualizari: 885
Unul dintre motivele pentru care esti stresat atunci cand vrei sa obtii un nou job sau primul tau job din cariera, este faptul ca te temi ca nu esti suficient de bun pentru acesta. Te temi ca nu vei face fata, ca nu vei fi atat de bun pe cat s-ar astepta angajatorii tai sau ca nu vei reusi sa te remarci suficient. Ceea ce scapi tu din vedere atunci cand iti faci astfel de ganduri este faptul ca nimeni nu se asteapta sa fii perfect.
Cei care te angajeaza, o fac pentru ca i-ai convins cu abilitatile si potentialul tau, nu pentru ca au vazut in tine anagajatul perfect, asadar tine cont de aceste lucruri atunci cand te vei panica in legatura cu un nou job:
1. Nu trebuie sa fii expert
Unul din lucrurile etern valabile atunci cand vine vorba de angajati este faptul ca, niciunul dintre ei nu este de neinlocuit. Companiile au nevoie de oameni care sa le faca treaba, si intotdeauna un angajat mai experimentat poate fi inlocuit de unul mai putin experimentat care va putea face acelasi job la fel de bine. Un nou job nu inseamna sa atingi performante uimitoare inca din primele zile sau saptamani, un nou job inseamna sa incerci, sa inveti, sa te dezvolti si sa nu iti fie frica de ideile tale. Respectand acesti pasi, vei putea deveni la un moment dat expert in domeniul in care vei fi angajat.
2. Nu trebuie sa fii perfect
Steven King spunea la un moment dat: “Amatorii stau si asteapta inspiratia, iar ceilalti dintre noi se apuca pur si simplu sa lucreze”. Cu alte cuvinte, nu are sens sa pierzi vremea, stand si asteptand ca o idee geniala sa iti vina si in felul acesta sa iti uimesti colegii si sefii cu capacitatile tale extraordinare. S-ar putea ca ideea geniala sa nu vina niciodata in conditiile astea. Insa muncind constant, la un nivel mediocru daca vrei si invatand cate ceva nou in fiecare zi, ai toate sansele ca la un moment dat sa vina si acea idee geniala la care ravnesti si care iti va aduce recunoasterea pe care ti-o doresti. La un job trebuie doar sa muncesti si sa ai rabdare, in timp, vor veni si performantele.
3. Nu trebuie sa stii totul
La un nou loc de munca informatia noua te va coplesi in primele zile. Vei avea mereu ceva nou de aflat si de invatat pana cand totul sa se transforme intr-o rutina si sa vii dimineata la birou si sa incepi sa muncesti fara prea mari poticneli ca un copil care se joaca cu jucaria lui preferata ce nu mai are niciun secret pentru el. Important este sa retii doar informatia care iti va fi cu adevarat necesara pentru sarcinile pe care le vei avea de indeplinit zilnic si vei vedea ca pana la urma nu e chiar asa de complicat. Gandeste-te ca nu esti inconjurat de genii si ca ceea ce inveti sa faci tu acum, au facut multi altii inaintea ta, deci totul se poate invata, chiar daca la inceput pare aproape imposibil.
4. Nu trebuie sa te prefaci ca esti ocupat tot timpul
Bineinteles ca nimeni nu te angajeaza ca tu sa vii la serviciu si sa te odihnesti, dar nici nu trebuie sa te simti vinovat daca intr-o zi ai mai putin de lucru si te mai fofilezi. La orice serviciu exista perioade de varf foarte aglomerate, cand toti angajatii dau tot ce au mai bun din ei pentru a-si duce sarcinile la bun sfarsit, si perioade mai lejere in careisi reincarca bateriile. Gaseste-ti propriul echilibru si fii constient ca epuizandu-te muncind iti sabotezi singur performantele si randamentul pe termen lung.
5. Nu iti ingropa ideile in tine insuti
Chiar daca la inceput de cariera sau la un nou job simti ca nu esti suficient de pregatit pentru a-i contrazice pe colegii care au mai multa experienta decat tine sau pentru a-ti exprima ideile deschis, nu face greseala de a ramane inchis in tine. Chiar daca nu ai foarte multa experienta, ideile tale pot fi bune si ajuta la dezvoltarea companiei. In caz contrar, nimeni nu te va judeca pentru ideile mai putin inspirate, pentru ca intr-o companie acestea sunt acceptate sau respinse pe baza planului de afaceri si nu al valorilor si preferintelor personale.
Foto: fivethirtyeight.com
Quiz
În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.
Jobs
Firma: Confidential
Nivel cariera: 5 - 10 ani
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2023-02-07 00:00:00 - 2023-03-04 00:00:00